O mnie

Moje zdjęcie
lin_kowe bo od imienia,a robótkowo bo bawią mnie wszelkiego rodzaju robótki.Niekoniecznie wszystkie,ale większość z nich na pewno.A próbowałam wszystkiego co popularne zaczynając od kredki i mazania po papierze,a kończąc na przeprojektowaniu starych kuchennych mebli.Jak widać zakres dość szeroki choć cały czas oscylujący w obszarze działań plastyczno-konstrukcyjnych.Co z tego wychodzi tego nie poddaję ocenie. Robię bo to mnie bawi.I na tym poprzestanę. I dziękuję wszystkim, którzy tu zaglądają. To bardzo miłe.

piątek, 1 maja 2015

Pazzlesowe zabawy

W ramach  odrobiny miejsca i czasu pozwoliłam sobie na wycięcie hurtem kilku ramek , zawijasów i  innych bzdetków na pazzlesie. (Ramki są z którejś ze stron, ale nie pamiętam z której KrewellaKreations, Birds Card's , Monica Bjork bądź svgcuts)
W kazdym razie chcę  podzielić się kilkoma uwagami  dotyczącymi  wycinania wielu elementów z jednego arkusza  brystolu.
Tak więc aby sobie ułatwić i mieć możliwość kontroli nad tym co się dzieje w czasie wycinania opracowałam taki sposób jaki podaję niżej. Możliwe, że ktoś już tak robi i otwieram drzwi, które już ktoś otworzył, ale o tym nie wiedziałam. Ja do tego doszłam sama po wielu  godzinach prób i zniszczonym papierze.  Oto mój sposób:

1 . gdy mam wszystkie elementy, które sobie wybrałam do wycinania to zaznaczam je kolorami na monitorze 
2. aktywując wycinanie wybieram  sobie ustawienia  zgodne z moimi potrzebami (biorę pod uwagę grubość i rodzaj  papieru). W tym wypadku  karton 220 gr
3. zmieniam ciśnienie  i prędkość suwakami, a fizycznie w głowicy  wydłużam ostrze na ciut więcej niż 3
4. potem zaznaczam jeden z kolorów na pasku. Po wybraniu koloru na monitorze pojawiają się tylko elementy własnie w zaznaczonym kolorze
5. teraz klikam na jednym z obrazków i aktywuję  go, potem zaznaczam  "selected" w oknie ustawień wycinania, co pozwala na wyodrębnienie go z tych w okreslonym kolorze - tu akurat różowy

To pozwala na wycięcie jednego z obrazków.
Jest to wygodne  bo jeśli wszystkie  wycinane elementy byłyby czarne, a chcemy sprawdzić czy nasze ustawienia są dobre i wszystko się wycina tak jak trzeba, to trudno zaznaczyć jeden z elementów bez zahaczania o inne. Jeśli zaś o nie zahaczę to mi to niepotrzebnie będzie wycinać.


Troch chaotyczny opis, ale może komuś się przyda.
a tu trochę wycinanych zapasów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny

To miłe z Waszej strony. Zapraszam ponownie, jeśli tylko macie na to ochotę. :)
lin_ka